Οι μεγάλες και συνεχώς αυξανόμενα απορριπτόμενες ποσότητες ηλεκτρικής ενέργειας από ΑΠΕ, καθώς και το απορριπτόμενο νερό από Βιολογική Επεξεργασία ή Βιομηχανικές Χρήσεις αποτελούν τις ιδανικές πρώτες ύλες του ανανεώσιμου Υδρογόνου.
Μεταβατικά, και ως την διακίνησή του μέσω αγωγών 100% H2 ready, το ανανεώσιμο υδρογόνο μπορεί να αναμειχθεί ως 5% κ.ο. στα δίκτυα μεταφοράς φυσικού αερίου χωρίς σημαντικές μετατροπές στις υποδομές και τον εξοπλισμό των καταναλωτών. Με αυτό τον τρόπο παραμένουν ωφέλιμες υφιστάμενες υποδομές που δεν έχουν αποσβέσει την αξία τους και ταυτόχρονα μειώνεται το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της καύσης του φυσικού αερίου.
Πολλές χώρες της ΕΕ ήδη μετατρέπουν παλιούς αγωγούς φυσικού αερίου σε αγωγούς 100% H2 ready, ενώ παράλληλα ένα μεγάλο πρόγραμμα υποδομών σχεδιάζει την υλοποίηση νέων έργων διανομής και μεταφοράς ανανεώσιμου υδρογόνου συνδέοντας τη Νότια με την Κεντρική Ευρώπη.
Το Υδρογόνο αποτελεί ένα αποδοτικό και ασφαλές καύσιμο κάτω από την τήρηση των αναγκαίων πρωτοκόλλων παραγωγής και λειτουργίας των μονάδων παραγωγής και των δικτύων διάθεσης. Πολλές χιλιάδες χιλιόμετρα αγωγών H2 λειτουργούν τις τελευταίες δεκαετίες σε πολλές χώρες στην ΕΕ και τις ΗΠΑ.
Το Ανανεώσιμο Υδρογόνο πρόκειται να καταλάβει μια κρίσιμη περιοχή στον μελλοντικό ενεργειακό χάρτη του Πλανήτη. Είναι η μόνη περιβαλλοντικά ουδέτερη μορφή ενέργειας που μπορεί να υποκαταστήσει τα ορυκτά συμβατικά καύσιμα σε βιομηχανικές εφαρμογές που απαιτούν την ανάπτυξη πολύ υψηλών θερμικών φορτίων (Χαλυβουργία, Κεραμοποιία, Υαλουργία, Διύλιση, Παστερίωση), καθώς η καύση του δεν απελευθερώνει ρύπους.
Επιπλέον, το ανανεώσιμο Υδρογόνο αποτελεί απαραίτητη πρώτη ύλη για την περεταίρω ανάπτυξη πράσινων καυσίμων και χημικών παραγώγων (Ε – Μεθανόλη, Ε-SAF, Πράσινη Αμμωνία) με στόχο την μετάβαση της Ναυτιλίας, της Αεροπλοΐας και της Χημικής Βιομηχανίας σε ένα βιώσιμο μέλλον, ενώ ταυτόχρονα μπορεί να αποθηκευτεί σε κυψέλες καυσίμων συμβάλλοντας στην αστική ηλεκτροκίνηση.



5.000 km αγωγών Υδρογόνου βρίσκονται ήδη σε λειτουργία το 2024 και επιπλέον 750 km νέων αγωγών έχουν ήδη λάβει επενδυτική απόφαση για την κατασκευή τους.




5.000 km αγωγών Υδρογόνου βρίσκονται ήδη σε λειτουργία το 2024 και επιπλέον 750 km νέων αγωγών έχουν ήδη λάβει επενδυτική απόφαση για την κατασκευή τους.
